LeenAzi Sambal Kicap: Pisang Kaki???

Wednesday, October 21, 2015

Pisang Kaki???


Dulu masa baru-baru dengar nama buah ni..terperanjat makkkk!!!..Pisang Kaki??? apa tak ada nama lain ker selain kaki..tangan ker, jari ker...kenapa mesti KAKI....
haisshhh membebel plak aku ni...dalam pada membebel tu ngapp bukan main laju...


Buah ni sedap, rasa macam isi kelapa..tapi manisssss..lemak-lemak rasanya...ada yang di import dari Korea, China dan Jepun..
Nama pisang "kaki" ni sebenarnya berasal dari Jepun, antara nama lainnya ialah Fuyu Fruit @ Kesemak...panggillah apa saja janji SEDAP
Inilah buah kegemaran Raihan..kalau sebiji dua tu dia boleh habiskan sorang dia jer...


\

Tapi yang aku beli ni diimport dari Korea..beli di pasar malam...kalau kena masa mahal melampau..tapi masa aku beli ni..13biji RM10..murahkannnn

inilah rupanya bila dah dipotong...lagi oren lagi manissssss...tapi selalunya tak sempat masak ranum dah kena ngapppp



tengok tu...penuh mulut makan pisang kaki...

Post a Comment

SPONSORED BY NUFFNANG

New story