LeenAzi: Kek Kawin 4 tingkat - Royal Classic Contemporary by Leen Azi

Tuesday, July 25, 2017

Kek Kawin 4 tingkat - Royal Classic Contemporary by Leen Azi

Kek ini dinamakan Royal Classic Contemporary By Leen Azi...melihatkan design aku ni memang sesuai dengan pakaian songket merah pengantin tu...tapi gambar pengantin tak sempat nak snap sebab aku sibuk sangat mengejar si Raihan..hp pun kat husband..dah habis majlis baru perasan tak sempat ambik gambar pengantin potong kek..hahahaha

Walaupun kek ni dibuat pada tahun 2016, tapi nak share jugak...ni kek kawin 4 tingkat yang aku buat untuk adik ipar ke-2 aku...hahahaha..dah beranak dah pun si pengantin baru nak up gambar kek diaorang..tak pelahkan, janji bahagia kannnn...

Kek ni berperisa butterscotch with buttercream..standard flavor so semua orang boleh makan..
Design diilham oleh aku sendiri berkonsepkan rose merah...merah mak ngahhhhhh..kek setinggi empat tingkat ini sesungguhnya adalah yang pertama aku buat dan ilham datang secara automatik dikala mak yong sedang mengusung perut 5 bulan tu...

Sebenarnya seronok buat kek kawin ni, sebab boleh bermain dengan kepakaran dan juga idea...kalau tak ada kepakaran melempa kek memang payah, lagi-lagi nak kena ada keyakinan diri yang tinggi kalau buat kek kawin ni..almaklumlah kek kawin ni sekali je seumur hidup tau..tak sama macam kek harijadi..inilah kek yang menjadi kenangan hingga ke anak cucu..design sesebuah kek yang aku hasilkan adalah mengikut tema yang ada kat pelamin tu, sebolehnya aku cuba masukkan element-element yang ada pada pakaian pengantin...

Seikhlas hati, buat kek ni bukanlah senang macam petik jari atau makan kacang...idea idea idea..design design design....
kek semua orang boleh buat...tapi untuk menghasilkan design kek yang cantik bukan mudah..selalunya sebelum aku buat sesuatu kek kawin tu...berhelai-helai kertas aku lukis dan warna sebelum ianya terhasil, nak mendapatkan idea dan ilham bukan boleh dipaksa-paksa...itu sebab kadang kala ia mengambil masa yang lama nak berfikir..

selain design kek itu, kepakaran mengendalikan kek itu juga penting...kebanyakkan kek kawin akan nampak "tiang seri", tapi untuk kek-kek kawin yang aku hasilkan..sebolehnya aku tak nak nampak tiang seri tu..tak wowwww , pada pendapat akulah....aku nak nampak moden walaupun design klasik...so kat sini kepakaran dan silat mata perlu ada pada kek designer macam aku ni...kek tak bertiang ni bukan boleh letak-letak jer...kita nak kena touch up laaaaa, upgrade laaaaa...nak-nak pulak selalunya kena live show, sebab bukan datang seketul 4@7 tingkat camtu ja...seriously LECEH....leceh bukan sebab apa, sebab kita still kena deco walaupun kek dah ada diatas stage...huhuhu...(kalau letak kek atas stage lahhh)

diharapkan pengantin berpuas hati dengan hasil tangan dan design kami ini..

design kek by leen azi


wedding cake design by leen azi

wedding cake design by leen azi

wedding cake design by leen azi


wedding cake design by leen azi
mak yong bersama keknya





No comments:

SPONSORED BY NUFFNANG

New story